Tuesday, December 20, 2011

Muhasabah diri

Hari ini baca al-Quran tak?
Ingat itu kata-kata Allah yang menjadikan kita.bacalah walaupun tafsir...

Menunaikan ibadat Haji

pemergian kami (saya,suami,bapa dan mak) menunaikan haji ke Mekah pada tahun ini akhirnya dapat dengan membuat rayuan.kami menggunakan khidmat pakej cs  holidays.Disana cuaca Mekah seperti cuaca di Malaysia iaitu dalam lingkungan 30C.Kami mengerjakan haji ifrad. Apabila tiba wukuf di arafah,kami kena tidur semalam di arafah sebelum masuk wukuf dan mabit di mudzalifah dan seterusnya berada di mina.khemah berasingan semasa di mina dan arafah.Saya harap jika ada ibu-bapa yang sudah tua dalam lingkungan 70 tahun.janganlah dibiarkan pergi tanpa waris sama jantina.Ini kerana semasa di arafah dan mina khemah tak sekali.Jika sakit atau mengalami kesulitan,sekurangnya ada waris terdekat dan boleh jaga.
Tahun ini tahun sedih sebab mak dah pergi ke rahmatullah semasa berada di Mekah.Harap mak diredhai oleh Allah.Mak pergi hanya beberapa hari saja sakitnya.Allah sayang kat mak.Insyaallah,saya pun nak macam mak jika diizinkan oleh Allah untuk meninggal di Mekah.
Moga kami semua dapat kembali ke Mekah untuk ziarah mak.....amin
Akhirat itu lebih baik dan kekal,sedangkan dunia ini hanyalah sementara....

Wednesday, July 27, 2011

Get more mileage with your ringgit with the #ProtonSagaFLX.

Get more mileage with your ringgit with the #ProtonSagaFLX.

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

Sunday, July 17, 2011

gambar kupu-kupu dan rama-rama....cantik....





gambar dengan en hailan..

gambar contoh untuk safety



hobi baru...



hobini dapat semasa tengok kawan punya hobi..comel giler
yang bawahni saya pula yang buat...cantik tak?????baru nak cuba buat....

antara yang dah dibuat




buat keychain




buat mug











buat badge....









Monday, June 13, 2011

It's voting time!! Vote for the #CutestThing & grab the crown from Churpie the Churp Churp Bird!

It's voting time!! Vote for the #CutestThing & grab the crown from Churpie the Churp Churp Bird!

Thursday, June 9, 2011

seminar kerjaya untuk pelajar sem 4



pada 8 hb jun,kolej komuniti wilayah perak telah mengadakan program seminar kerjaya...pelajar semester 4 telah menunjukkan komitmen yang baik dalam program ini...terima kasih kepada semua yang terlibat

kerjasama dengan AADK



terima kasih kepada Agensi anti dadah kebangsaan daerah hulu perak kerana bekerjasama dengan kolej komuniti gerik dalam 2 program yang diselia oleh AADK dan prasarana disediakan oleh Kolej Komuniti Gerik.terima kasih juga kepada pelajar saya yang menghadiri program ini......

rakaman TV program Hidayah

bangga rasaye bila TV1 datang untuk rakaman program hidayah...Kolej Komuniti Gerik dipilih sebab telah mendapat sijil ISO dari sirim dalam syariah....



kursus pendek 1 Malaysia

lama rasaye tak menulis blog....
hari ini nak cerita bahawa kolej komuniti ada menyediakan kursus pendek 1 Malaysia dengan bayaran amatlah murah...dalam RM20 dah boleh dapat 2 hari kursus..contohnya membaiki telefon bimbit,kalau kat luar mana nak dapat dengan harga yang begitu...
kepada semua,silalah minta apa sahaja kursus untuk peningkatan diri di Kolej Komuniti yang berhampiran



jangan lepaskan peluang keemasan ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...