Wednesday, December 19, 2012

terowong di mina

gambar di Mudzalifah

oni masuk hospital masa kecik-kecik

alfatihah....

oni dah 5 tahun

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!

TOLONG BACA KAWAN-KAWAN DAN SEBARKAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM TAK KIRA DIMANA BERADA.!!!!!!!!!




from email me

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!



persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !!

Injil telah dicetak & di edar...

IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama...

Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...

BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT

tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH



(Agama Islam)....

gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Baca sama-sama...



Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila

berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??

Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.

Bukan takut nak beranak, tapi takut

ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!



Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan

membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang

terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan

signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt

kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga

minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar

kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni

dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan

IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.



Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...

Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung

dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.





Antaranya:



1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan

mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun

- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh

dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat

anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,

tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak

jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah

digazetkan dalam Perlembagaan Negara.



2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum

identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa

minta di'tiada'kan.



3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia

tidak perlu masuk Islam.



4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,

mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.



5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,

begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah

ibadat orang bukan Islam.



6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat

hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.



7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -

mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni

bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama

kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah

nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah

syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,

sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar



8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya

dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.



9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak

penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.



10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang

ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga

ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.



11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible

dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.



12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di

Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium

Muslim



Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana

sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM

dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya

dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat

Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded

langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',

katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,

maka inilah hadiahnya!'...

Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,

macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!

-------------------------------------------------------------------------

Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: 'Sepertimana yang Tartar

berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja

mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak

yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil

daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.



Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa

nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak

cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah

Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi

sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum

selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir

al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)





**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIWAJIBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT

TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM



Wednesday, November 14, 2012

suasana di Teluk Senangin,Manjung



Monday, October 1, 2012

crossword microsoft word puzzle game

crossword microsoft word puzzle game

Tuesday, September 25, 2012

gambar kemudahan yang terdapat di APBM Batu Gajah






Wednesday, May 23, 2012

Homestay Simpang tiga berdekatan Parit,Beruas dan Manong

homestay simpang 3.Parit Perak
10 minit dari Beruas
10 minit dari Parit
7 minit dari Manong

berdekatan dengan masjid,sekolah dan kedai makan.
harga :RM 150
check in:2.00 ptg dan Checkout:12 tgh
person contact:en ijat (012 2865766)
(tempat memasak tidak disediakan)

selamat datang ke homestay stp....

Sunday, April 15, 2012

marilah membeli belah

http://my.churpchurp.com/httpbukuduitblogspotcom/share/HiShopGinJacqie

http://my.churpchurp.com/httpbukuduitblogspotcom/share/churpchurp-invite

Wednesday, March 14, 2012

HOMESTAY BERHAMPIRAN LCCT

10 minit dari homestay ke lcct.terletak dibandar seri ehsan banting.kebanting lagi 20 minit,ke lcct dalam 10m...berminat..sila hubungi adik_yaya@hotmail.com atau 0125307293 beserta butiran untuk menempah.terima kasih kerana menggunakan perkhidmatan kami


harga kami:RM150



CARA JALAN.

exit tol KLIA,nampak rondabout,ambil ke nilai atau banting,ambik susur ke kiri bila nampak lampu merah sebab lampu merah ke nilai.terus je ke depan dan nanti ada signboard bandar seri ehsan.ada jumpa kilang dan selepas kilang,ada kedai tayar.Sebelum kedai tayar ada persimpangan ke tempat berkenaan

Wednesday, February 8, 2012

kawasan riadah JPS KKangsar


baru terjumpa dalam mingguni..boleh buat camping dan memancing di sini..ada kedai makan,padang bola,kawasan khemah,chalet dan surau..sesuai untuk aktiviti luar.Suasana berlatarbelakangkan sungai perak dan jambatan nak pi sayong.cantik...

my family



pakej bot 3h2m di Resort Royal Belum Banding Gerik


Kata pengusaha tu dalam 5K.Apapun kepada siapa yang berminat..boleh call sendiri ke resort berkenaan.

Friday, January 13, 2012

Be safe and get your car tinted with the anti-theft tint from #1worldtinting @milkadeal

Be safe and get your car tinted with the anti-theft tint from #1worldtinting @milkadeal

Tuesday, January 3, 2012

Pemandangan masjidilharam




pemandangan atas kapal terbang











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...