Saturday, May 22, 2010

Masalah kewangan


saya hampir-hampir membiarkan diri terjerumus dalam masalah kewangan.Saya cadang nak beli sebuah rumah di kawasan kerja dengan nilai sebulan mungkin dibayar RM1k.Memang mampu tetapi fikir dan terus fikir dan terus lagi fikir dan akhirnya saya kembali membaca buku yang sepuluh kali saya dah baca dan satu hot button buat saya tersedar kembali..hidup mengikut kemampuan....
Boleh saya membeli jika saya nak tetapi banyak yang perlu dikorbankan sedangkan setakat ini saya gembira dengan cara hidup sekarang...nak pergi dan beli apa-apapun tiada masalah. Andaikata saya beli berkemungkinan saya akan berubah cara hidup sementara gaji nak naik...macam mimpi ngeri...Akhirnya saya baca lagi buku-buku pengurusan kewangan kembali dan sentiasa mengingati diri kembali.biar hati tenang dan biar kita menjadi tuan pada duit kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...